onsdag 8 september 2010

Inspiration

Idag har jag haft besök av Christina som har bloggen Stribergs station.
När man får gäster finns det anledning till att göra ett inköp på det lokala 50-talsfiket i Hova.
Jag fick lära mig en del om illustratörens illustra liv och även hur blek taggsvamp ser ut.
Ensamarbetare som jag är upplever jag att det är mycket inspirerande när tillfällen till det goda samtalet yppar sig.
Jag blev inspirerad så till den milda grad att jag redan ikväll fyllde släpet med kartonger inför det första lasset som går på fredag.
Som ni ser har jag valt norska flyttkartonger, så kallade flyttkasser.
De blir inte så tunga som svenska.
Är det för att norrmännen är mer lättsamma??

6 kommentarer:

  1. "Kanske gillar du" tipsade om "Samlarmässa i Kristinehamn" och såg där bilden på den snurrande lampan med fyr och vågor. På 60-talet hade jag en med Niagara, men fyr och vågor var allt ett strå vassare för en fyrfantast som Anta.

    SvaraRadera
  2. Jag trodde länge att det bara fanns skogsbrand och Niagarafall.
    Det har visat sig finnas en mindre uppsjö av varianter.

    SvaraRadera
  3. Å Striberg, dit försökte vi få vår klassresa i nian förlagd. Hova kanske hade varit ännu mer spännande men lärarna ville Prag så det fick det bli. Vi var i ärlighetens namn bara ute efter att få så mycket av reskassan utdelad i fickpengar som möjligt, Striberg i tält kändes som ett rimligt alternativ i det avseendet, då hade vi fåt flera tusen var! *en aldeles OT kommentar*

    SvaraRadera
  4. Fint besök! :) Och en gammal Fyffeskartong!

    Snurrande lampa med fyr och vågor!!! Något för medlem nr 60 i Svenska Fyrsällskapet!!!

    SvaraRadera
  5. Tove: Striberg med ett par tusen på fickan till nöjen låter spännande. De skulle förmodligen ha räckt ganska länge också :-)
    Mira: I nya huset har jag sett en Fyffeskrok. Hoppas! att den finns kvar imorgon när vi tar över nycklarna och vården av huset.
    Kan det vara du som är nr 60??

    SvaraRadera
  6. Thomas - vilken otroligt trevlig avslutning på svampplockardagen det blev med ett fikabesök hos dig och Balder! Det tackar jag varmt för.

    Den där Balder hade jag inte haft något emot om han hoppat in i fel bil när vi var vid din affär och jag skulle styra kosan mot stationen igen ;)

    SvaraRadera