måndag 20 september 2010

Hjulen rullar...

...snabbare och snabbare i dagens samhälle.
Och så även i min lilla värld.
Just nu rullar flyttlasset till Småland, flera gånger i veckan.
Tiden till bloggande och att läsa andras bloggar finns inte varje dag.
Det är lite tråkigt men ett övergående tillstånd.
Under tiden har jag skaffat ett eget hjul att snurra på.
Ett där jag bestämmer takten. En bastant sak. Gjutjärn. Tung. Uråldrig.
När allt går för snabbt kan jag själv sakta ner tillvaron. Hejda stressen.
Snurra lite lagom.
Snurra lagom ni också.

6 kommentarer:

  1. Hej

    Jag älskar att läsa din blogg du ger mej livsgnista

    Kram

    SvaraRadera
  2. Bloggvärldens tändspole, det är jag det ;-)

    SvaraRadera
  3. Fan.... älskar Din uberskönt humoristiska & personliga stil, berätta för hustrun att hon skall hålla hårt i Dig ;) Blev så himla glad över att vara med på Din bloggrulle.

    By the way & apropå Din tänkvärda text idag så vill jag bara säga att.... de flesta skulle ha mycket att glädja sig åt om de bara hade tid.

    Agneta

    SvaraRadera
  4. Lycka till med alla flyttbestyr! Det är jobbigt att dra upp bopålarna.

    SvaraRadera
  5. Ibland snurrar det egna ekorrhjulet lite för snabbt. Vad bra att då kunna minska på r.p.m. ;o)

    Tack för pusslet! Färdiglagt!

    SvaraRadera
  6. Agneta: Då äro vi båda glada :-)
    Christina: Tack! Igår tappade jag lite tempo på eftermiddagen. Nu känns det bättre igen :-)
    Anta Snaque: Anar jag ett motorintresse bakom r.p.m.?

    SvaraRadera