söndag 24 juli 2011

Krydda i tillvaron

Nu har jag börjat packa för en av månaden augustis stora begivenheter.
Antikmarknaden i Askersund!
Det var när jag började prismärka och packa inför marknaden som jag kände att det är en krydda i tillvaron, det här med att sälja på marknader och mässor.
Nu har jag paketerat Alfred Benzon, Kocken och grabbarna.

Dom riktigt gamla burkarna är snyggast tycker jag.
Askersundsmarknaden är trevlig på flera sätt.
Den ligger vackert i hamnen och den pågår hela dagen.
Det är gratis inträde vilket betyder att många av kunderna inte tillhör det vanliga klientelet, de som bevistar alla mindre lokala marknader.
De vanliga är de lokala "klipparna" och samlartanter som lyfter på saker för att se om priset på den egna samlingen gått upp eller ned sedan förra året. Inte ett gäng som man lever gott på.
Nej, hit kommer turister, svenska och utländska, folk på genomresa, sommarstugeägare med flera. Ungdomar kan man också få se!
Trevliga människor som vet vad plånboken ska användas till.
Vi brukar också beställa ett kilo Vättern-kräftor som vi hämtar när det är nedpackat och klart.
Efter en lång hektisk dag, tjockt läder, ett antal goda kräftor och några snapsar somnar man gott.
Vilken dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar