lördag 2 juli 2011

Blåst

Bild tagen med mobilen


För tillfället är jag mitt uppe i flytt av lagret med gamla fönster och dörrar.
Bilden visar en del av de fönster som finns.
Jag har sålt en av mina bilar för att få plats med allt då den gamla lagerlokalen inte är aktuell längre.
Nu kommer lagret att flyttas till Ekenäs egendom.
Det trevliga är att de allra flesta av fönstren har blåst glas, även de riktigt stora.
Blåst glas i större format kostar en hel del, det ligger på drygt 2000 riksdaler per kvadratmeter hos Gysinge byggnadsvård.
Till detta kan läggas alla trevliga beslag och hakar som sitter kvar.
Vid en sån här flytt vore det väl konstigt om inget gick sönder?
Jodå, vid sista lastningen gick en stor ruta åt skogen i en hög gammal pardörr.
Dörrtrycket släppte, sprinten saknades som håller ihop dörrhandtagen.
Jag upplevde en viss förvåning där jag stod med enbart handtaget kvar i ett säkert grepp.
Blåst igen.

1 kommentar:

  1. Halloj darlingen (jo lilla frun får allt dela med sig).....

    Jag säger bara woooooooooooooow för de gamla fönstren. De är allt värda en liten suprise i form av handtag i näven.

    Jag håller på att inreda min nya lilla lägenhet mot Uppsala till, och fick min vaktmästare på jobb att köra och hämta mina auktionsfynd, hans kommentar var inte nådig...... 'vad skall du med all denna skiten till'.....
    Åhhhhhh kära herr Skaffare, det har blivit så dejigt fint!!

    Agneta

    SvaraRadera