lördag 23 juli 2011

Facebook

Jag har beslutat mig för att lägga ner facebook.
Den tid jag skulle ha ägnat åt fenomenet vill jag omvandla till kontakter med andra människor

"på riktigt".
Dyka in på en fika, snacka lite grann, skratta mycket och förvånas en del.
Till köksbordet når inte FRA eller någon annan förkortning.
Jag slipper reklamen för undermedel mot finnar och att räkna ut mitt BMI.
Jag kan inte heller sumpa min karriär.
Ingen kan kapa min identitet och stoppa tarvligheter i min mun.
Jag har inte valt bort mina vänner, jag har valt bort facebook.
Väl mött!

9 kommentarer:

  1. Facebook har aldrig lockat mig. Och det är jag glad för.

    SvaraRadera
  2. Bra bra bra kära herr Skaffare. Jag har känt mig så ensam i 'mot Facebook klubben'. Jag HATAR när samtiden tar över på ett sådant sätt som ovan nämnda forum har gjort. Jag menar att det finns människor som ifrågasätter ens IQ & EQ för att man inte VILL bli nådd av alla (flest vänner är bäst mentalitet, me hate).

    Du är som sagt en klok & skön snubbe!! Ligger pall i soffan och unnar mig att låta tårarna flöda fritt, allt eftersom jag ser på TV om Norge traumat.

    Har varit på auktion idag och skall njuta njuta av mina fina fynd. Kanske jag visar några på bloggen när det går att se genom 'tårarna'.

    Kärlek till Dig och Din väna hustru

    A

    SvaraRadera
  3. Anta Snaque: Du är så klarsynt :-)
    Agneta: Se ovan.
    Det är roligare att gå sina egna vägar. Visserligen har det sitt pris, men det är väl värt det.
    Väna hustrun läser med förtjusning dina kommentarer. Hon hälsar å det hjärtligaste.
    Och jag med.

    SvaraRadera
  4. Klokt av dig! Jag tycker att Facebook är en märklig företeelse. Är själv med men är sällan inne. Min ena dotter har bott utomlands i ett år och då har Facebook varit ett jättebra och billigt sätt att snabbt hitta varann. Nu kommer hon hem, och då kan jag inte se vad jag ska ha det till.

    SvaraRadera
  5. Jag har också lagt ned Facebook av samma anledning.
    Tyvärr vet jag ännu inte vad jag skall göra med Tusses blogg.

    SvaraRadera
  6. Även jag är fundersam. Det har jag varit ett bra tag och det är sällan jag kliver in och tittar. I början försökte jag skriva ner lite lustiga anekdoter ur min levnad lite nu och då, men när jag aldrig fick någon respons kroknade jag;

    Hej här är jag!... Inget svar.
    Hej här är jag!... Inget svar.
    Hej här är jag!... Inget svar.
    Hej här är jag!... Inget svar.
    Hej här är jag!... Inget svar.

    Då föredrar jag bloggen, där jag känner att jag verkligen bidrar med något, lär mig något och får anstränga mig lite.

    Så jag är nog på väg att göra som du. Och vad gäller herr Tusse ska han fortsätta blogga!

    SvaraRadera
  7. Alla: Vi blir fler och fler som tar kommandot över våra liv!
    Go Tusse, Go
    Mira: Dina ansträngningar är inte förgäves, de förgyller min vardag.

    SvaraRadera
  8. Jag beundrar ditt beslut! Tycker att facebook kan vara en riktig tidstjuv och försöker hålla mig borta från det i den mån jag kan. Men jag vet inte om jag vågar ta steget fullt ut och ta bort mitt konto, man kan ju missa något...

    SvaraRadera
  9. Mira, Skaffaren: Tack :-)
    Men det blir inte lika ofta som förut (om det inte är något pågående renoveringsprojekt alltså)

    SvaraRadera