söndag 2 augusti 2009

Lönnsida

Jag har kommit över en kateder från en gammal småskola.
Riktigt trevlig med speglar fram och på sidorna.

Hela framsidan är täckt för att man inte ska tänka på annat än skolarbetet.

Det roliga med denna är att vänstra dörren är fejkad. Istället öppnar man hela kortsidan.
Där finns hyllor för skolböckerna eller annat material.

Igår var vi på Antikmarknaden i Askersund. För min del blev det mest säljande och lite trevligt
prat med andra säljare och gamla kunder såväl som nya.
Den väna hustrun hade däremot möjlighet att gå runt och titta i de olika stånden.
Gårdagens rundor resulterade i en snurrlampa och en hatthylla i aluminium.
Framåt sextiden på eftermiddagen hann jag göra ett snabbt svep över området.
Jag hittade ett 50-tals vikingaskepp av mindre modell. Den större har jag redan så det
ska bli kul att sätta dem bredvid varandra. Sedan hittade jag ett stort lunettfönster hos en
gammal vapendragare från samlarföreningen i Örebro.
Många säljare hade redan hunnit packa ner sina saker så det hade säkert kunnat bli fler fynd.
Erik, som för övrigt kom tvåa i Antikvärldens tävling om Sveriges bäste auktionist, hade som vanligt tillsammans med sina medarbetare gjort ett kanonjobb med arrangemanget.
Jag återkommer med bilder under morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar