söndag 30 augusti 2009

Västsveriges största loppmarknad

Loppis i Tidan. Västsveriges största loppmarknad. Imponerande, inte sant?

Strax utanför samhället Tidan ligger Sveriges svar på "Broarna i Madison County".
Undrar om Clintan varit i närheten av denna?

Några säljare har riktigt roliga bord att visa upp. Här är det puts på grejorna.

Den vänstra är JIE om jag minns rätt, den högra Rörstrand.

Vilken karamell! Omärkt. Om jag hade tillverkat den hade jag försett den med signatur

Det stora fatet är Tilgmans. Marian Zawadsky ligger bakom den designen.

Som en snabel sticker den upp ur havet av glas och porslin. Förmodligen tysk.

Svamplampa. Kosta Boda. 650:-

Översiktsbild från en av hallarna.

Mon Amie hos en annan säljare.

Blandat. Den stora tror jag är Olle Alberius.

Samma säljare, nya godbitar. Väggfatet med spelemannen tror jag är Tilgmans.

Den här pampiga golvurnan är tveklöst Tilgmans. Marian Zawadsky igen.

Gissa designen. Vinn 10% rabatt hos Skaffaren.

9 kommentarer:

  1. Allas vår Marianne Westman! :D Picknick!

    SvaraRadera
  2. Wow! Vilket ställe! Är det ständig loppis eller är det bara en engångsföreteelse? Är ju "västragötalänning" jag med... Detta såg ju helt klart ut att vara värt ett besök! Köpte du något?

    SvaraRadera
  3. Jag köpte två omgångar fruktknivar med handtag i färgglad bakelit.
    Det är loppis varje söndag mellan 10.00-15.00
    utom vid jul-nyår.

    SvaraRadera
  4. Kul ställe, där hade jag nog shoppat loss en del...du ska inte dit igen? Det var ett fat som jag blev riktigt sugen på (bland alla fina grejer).

    Du behöver inga stämplar, du behöver bara Porslinsbloggen..hehehe... "Karamellen" är en variant av "Fyris", Upsala-Ekeby, design Sven-Erik Skawonius, de är vanligast i gult med röda lock eller omvänt, samt rött med gula lock och omvänt, jag har några delar. Jag hade nog slagit till på den om jag varit där, 100 kr är inte mycket för så fin design. Inget man kan sälja vidare till det priset, men att ha köttbullarna i kanske?

    Bilden med den stora vasen, det är Alberius helt korrekt, "Sarek" heter den, jag har en variant i gråblå färgskala. Vasen snett till höger var enkel och fin tycker jag, den hade passat in hos mig! Nästan alla föremålen på bilden under den är Upsala-Ekeby, har bl.a. såna där klöverfat (gula och svarta) Gissa om jag hade velat vara vid det bordet...aagghh..var det höga priser annars?

    SvaraRadera
  5. Tack för Porslinsbloggen!!
    Jag är riktigt sugen på Fyris, men den är lite för liten för mina behov.
    Möjligen till antikhundens köttbullar?
    Jag kommer att vara på Tidans loppis de flesta söndagarna framledes. Vilket fat är du sugen på?
    Det som ser ut som Paprika?
    Jag kan inte säga så mycket om priserna annat än att de ligger på en normal prisnivå.
    Vi kan ju ha telefonkontakt??

    SvaraRadera
  6. Japp, jag ska ju ringa dig om skinnen, var sjuk innan helgen så jag hade mest en pinande huvudvärk i tankarna..!

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig loppis! Den hade jag gärna gått på. Fast som man brukar säga, jag behöver egentligen inga fler saker.............

    SvaraRadera
  8. Hej Skaffaren! Var inne och kikade på din företagslänk och wow, vad härliga bilder från din butik! Lägger genast till dig bland favoriter och återkommer snart igen.

    SvaraRadera