fredag 21 augusti 2009

Justerbart ingångshål

Nu har jag letat efter Carl-Arne Bregers fågelholk under flera år utan att hitta någon enda som överlevt. Jag har pratat med en tillverkare av fågelholkar, Kunglig hovleverantör för övrigt,
och enligt honom blev temperaturen för hög i holkarna.
Medge att det är lite kul med justerbart ingångshål. Detta sagt utan liknelser för övrigt.
Har ni en holk som denna?

Pappersnörd som jag är så hittar jag ibland de mest förunderliga saker. Fritt inträde till konsumbutikerna är ju en självklarhet, men man vet ju aldrig.
Snart får man förmodligen betala för att göra bankbesök och då är inte steget långt till att Konsum tar ut en avgift som debiteras MedMera-kortet.
Kortet från 1960-talet.

Det här kortet är lite äldre, 1950-tal, men ständigt aktuellt. I det här fallet har jag allvarligt funderat på att låta trycka en liten upplaga. Om någon är intresserad kan jag skrida till handling.
Nu bär det av till en tillställning i Stockholm, denna gång utan kort.....

1 kommentar:

  1. Plast! Låter inte som ett bra holkmaterial. För varmt på sommaren, kallt på vintern. Tips: Kanske har tjejen som har denna blogg om holkar tips på var en Bregerholk kan finnas? http://fagelholkar.blogg.se

    SvaraRadera