torsdag 30 juli 2009

Askersunds Antikmarknad

Nu på lördag är det Antikmarknad i Askersund. Det är en av de trevligaste mässorna jag sålt
på under åren. Marknaden pågår hela dagen från tidig morgon, det är fritt inträde, säljområdet ligger på båda sidor den vackra lilla hamnen och det brukar alltid vara mycket folk.
Ovan är en bild från förra årets marknad. Det regnade en stund mitt på dagen men det gjorde inte så mycket för stämningen var god.
Min säljplats ligger strategiskt vid ena brofästet där alla passerar.
Under morgondagen kommer all tid att gå åt till packning och sen bär det av i arla morgonstund på lördagen.

2 kommentarer:

  1. Då hoppas jag att du får en riktigt trevlig säljdag i Askersund och att vädrets makter är med dig!!!:D
    Jag har varit ute och sålt 2 gånger hittills..., på bagageluckeloppis och det är vansinnigt roligt! Man träffar på så många olika slags människor! Så det har definitivt gett mersmak....
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Tack!! Och en riktigt trevlig säljdag blev det! Vädrets makter stod oss bi och vi hade många många trevliga kunder, både gamla och nya.
    Arrangemanget var som vanligt mycket bra.
    Erik på Askersunds Auktionskammare, som är arrangör, kom förresten tvåa i Antikvärldens omröstning om Sveriges bäste auktionist.

    SvaraRadera