fredag 10 juli 2009

Mackor på jobbet

Idag ringde en av mina stamkunder och undrade om jag ätit några smörgåsar på jobbet.
Jag svarade nekande och då säger kunden:
- Ja, men då kommer jag förbi med några stycken.
Vilken kundkrets jag har. Kunden kommer in med två ostfrallor och en pannkaksmacka och susar vidare till lantstället. Det var en trevlig överraskning.
Sånt här blir man ju lite upprymd av så jag stoppade smörgåsarna i svepasken från Jämtland och stegade iväg till fikarummet. Det är sant som det sägs, en vacker förpackning betyder mycket. nu blev det en riktig högtidsstund.

Tobakselefanten jag skrev om i ett tidigare inlägg är numera såld. Jag är säker på att den kommer till ett hem där den verkligen uppskattas. Den nye ägare åkte 30 mil för att komma tillbaka och köpa den. Det känns lite tomt eftersom vi haft den hemma i ett antal år innan den hamnade i butik.
Då är det tur att det dykt upp en ny charmknutte, en liten, lite sliten Nalle som möter mig med ett leende när jag kryper in vid datorn.
Idag har det varit uppehåll på eftermiddagen och då har det kommit ganska mycket folk till Hova. Bra för alla knallar och Riddarveckans arrangörer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar