torsdag 2 juli 2009

Praktlysing



Så här innan Riddarveckan när drygt 100.000 besöker lilla Hova kan det vara nyttigt och skönt att ta en skogspromenad med antikhunden. Stressen vill liksom inte infinna sig när solen skiner och det susar i furornas kronor.


Ibland stöter man på rester av gammal bebyggelse eller andra spår som här i form av ett präktigt stånd med praktlysing. Under dagens promenad åt jag de första smultronen för i år.
De som finns på gården är det någon illvillig som äter upp innan jag hinner med.
Jag misstänker att skatorna med ungar har ett finger med i spelet försåvitt skator har fingrar?
Tidigare år har jordgubbar med mera fått vara i fred men inte i år. Vi har använt oss av CD-skivor på långa järnstänger för att skrämma eventuella jordgubbsmarodörer men nu fungerar inte det längre. Det får bli blåa plastnät istället, visserligen under protest av estetiska skäl, men utan egna jordgubbar vill jag inte vara.

När jag kom hem på lunch hade väna hustrun fått ett gammalt bockbord av grannen som städar i uthuset. Ett bord av den typen skulle jag gärna vilja ha i butiken men väna hustrun hade andra planer. Jaja, man kan inte få allt här i världen även om man försöker. Det blev ett par skottkärror med andra gamla saker, förhoppningsvis kanske något spiller över på mig.
Sex 70-tals engelska tekoppar i brunt möjligen. Med fat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar