söndag 11 september 2011

Självlåsande skåp

Det här vackra klädskåpet i svensk jugend har jag nyligen sålt.
Jag har inte haft rätt nycklar till det så under min tid har det aldrig gått att låsa.
I eftermiddags kom köparna, ett trevligt ungt par, och vi lastade den tunga möbeln utan problem.
Döm om min förvåning när jag senare fick ett telefonsamtal att skåpet var låst!
Det hade tydligen låst sig själv någon gång under transporten.
Lite förargligt att sälja ett klädskåp som inte går att öppna, det hela bygger ju liksom på att man kan stuva in både det ena och det andra.
Köparen och jag ventilerade det delikata problemet per telefon.
Efter samtalet funderade jag på olika varianter på en bra upplösning/upplåsning men redan efter en kort stund fick jag ett MMS med bild på skåpet med öppen dörr.
Problemet löst! löd den korta men befriande texten.
Skönt!
Nu kan jag sova inatt.

3 kommentarer:

  1. Ja, nu kan du sova gott! Det kommer vi också att göra. Med ett skåp som lyfte hela sovrummet! Vi är jättenöjda, och hunden har godkänt skåpet, då det skapade ett litet myshörn till hans korg. =)

    Tack igen för en bra affär! Vi ses säkert igen.

    MVH, Petter och Susanna

    SvaraRadera
  2. Jag hade en gång ett sådant skåp, som jag hade fått av en gammal operasångerska. Det var visserligen vitmålat och skavt lite här och där, men så himla fint. Så en dag ställde någon ut det på altanen och glömde det där länge i regnet... Så nu står det en skev Ikea-garderob för tusen spänn i hallen.

    SvaraRadera