söndag 4 september 2011

På tapeten

När jag köper hela hem förbinder jag mig ibland att ta reda på allt, även det som inte är så roligt att hantera.
När det kommer till källare, vind och uthus kan man hitta precis vadsomhelst.
Den här kartongen lastade jag utan större entusiasm men det fanns trots allt några gamla julsaker längst upp.
Längre ner rullar med gammalt julpapper i rött och grönt.
Trodde jag.
Idag visade det sig vara roligare än så.
Gamla, gamla tapeter.
Den översta tapeten finns det en rulle utav.

Tre rullar med blommor i en färg som studsar.
Sju rullar av denna härligt röda jugendtapet.
Julpapper? Pyttsan.
Två rullar guldigt och blått för den strikt geometriske.
Till sist en rulle med plôttermönster på en bakgrund av kaffe latte.
På en av baksidorna finns texten Giftfritt vilket kan betyda att de övriga är tillverkade med färger som inte är tillåtna idag.

6 kommentarer:

  1. Ibland blir jag så avundsjuk på dig. Jag hade varit som ett barn på julafton i en sån kartong.

    SvaraRadera
  2. Helena: Jag trodde det var julafton!

    SvaraRadera
  3. Ljufliga tapeter att överraskas av! Jag fastnade mest för den med rosa blommor och den guldiga med blått!

    SvaraRadera
  4. Ditt jobb är delvis som att gå på skattjakt - och ibland hitta guldmynten. Vilka skönheter!

    SvaraRadera
  5. Ung Tusse fick inte slicka på tapeterna, emedan dessa påstods innehålla arsenik.

    SvaraRadera
  6. Åh, finns det något bättre än gamla tapeter, egentligen? Jag blir så exhalterad. På de allra flesta av tapeterna som jag köpte så stod det också Giftfri stämplat på baksidan.

    SvaraRadera