tisdag 20 september 2011

Bra Bohag

Så här kunde man se ut när man gick och nannade 1965.
Hövolme, nattlinne med rosett och det senaste numret av Femina.
I en låda hittade jag några nummer av Bra Bohag från 60- och 70-tal.
Det roligaste är faktiskt att kolla in vad man fyllt miljöerna med.
Fördelen med de här "tidningarna" är att designern finns namngiven, liksom modeller och tillverkare.
Lite av kunskapsbank alltså.
Det blir bra kvällslektyr.
Men det där med hövolme, det tror jag att jag struntar i.

3 kommentarer:

  1. det finns inget roligare än att bläddra i gamla tidningar! brukar slänga ett extra öga på alla reklamannonser och deras budskap om vem som gör (eller ska göra) vad i hushållet osv. :)

    SvaraRadera
  2. Så snuttegullig hon ser ut men inredningen väl stel för min smak...Själv har jag Allt i hemmet,Femina och Gunnars katalog mfl. som kunskapbank.

    SvaraRadera
  3. Maine: Kul att du tittar hit! Jag tror att det var enklare förr. Möjligen inte bättre, men enklare.
    Khina: Femina är kanon i de här sammanhangen.
    Jag har årgångarna 1964-1978.

    SvaraRadera