måndag 14 februari 2011

Förvaring

Läckra handtag med putti (småänglar), inte sant?
Undrar om smådjävlar också har ett smeknamn? Belsebubbar?



Full med målarfärgsspill.
Egentligen inte så oväntat.


Jag tror det här är ett målarskrin.
Olika fack för penslar och plats för burkar med linolja och terpentin.
Det finns även fack för kammar till ådringsmålning och kalkonfjädrar till marmorering.


Lös insats att bära med sig.


I locket finns ett litet skjutlås.


Låset frigör en grund låda som täcker hela locket.
Nu återstår bara att fylla den med dekorationsmålarnödvändigheter.


Här har vi en mer bastant sak.
Byggd som en tegelsten.


Frivoliteterna stannar vid en skuren kant med rundade hörn.
Hörnen är laxade som synes.


Kan den vara en relik från IB?
Här kanske det finns komprometterande material om Bofors eller Jan Oskar Sverre Lucien Henri Guillou?


Nej, här finns knappast några tidigare elever från Solbacka internatskola.
Olika falla ödets lotter.

3 kommentarer:

  1. Lådan är charmig fast den inte kommer från Solbacka, jag har varit där på konferans med jobbet på senare år. Min far har ett torp inte så långt därifrån så jag har åkt förbi sedan jag var liten.

    SvaraRadera
  2. Randiga Tråden: Om jag förstått det rätt skiljer sig Guillou's version av skolgången från övriga elevers.

    SvaraRadera
  3. Det som verkar vara ett målarskrin ser verkligen intressant ut. Borde stå på museum.

    SvaraRadera