tisdag 22 februari 2011

Alla Tiders Femtiotal

Alla Tiders Seriejournal, i dagarna exakt 60 år gammal.
Har det hänt något på alla dessa år?
Vi öppnar journalen och ser efter.

Skurkar var lättare att känna igen på den tiden.
Idag ser det mer förtroendeingivande ut, likt samhällets stöttepelare.
Skurkar är de likafullt.

Det var mycket lättare att få jobb.
Ett nytt jobb inom en timme var inget ovanligt.
Tempot var lugnare...

...men man kunde bli utbränd ändå.

Äktenskapet var stabilare, men visst kunde man råka ut för problem även då.


Byråkraterna är sig lika.

7 kommentarer:

  1. Själv läste jag Fantomen. Det kanske var på 60-talet.

    SvaraRadera
  2. Javisst var allting bättre förr:) Men skurkarna har nog inte direkt minskat i antal...

    SvaraRadera
  3. Jag fick skäll av min dotter för att jag svarade på din kommentar i min egen blogg. Det ska man tydligen göra i den andres blogg.. Ja ja, hon är ung, hon vet nog.
    Mitt svar var iaf: Ja, visst är den fin!? Vi har några stycken..

    SvaraRadera
  4. Randiga Tråden: Här var det Kalle Anka & Co.
    Cinna: Nej, men de är inte lika lätta att känna igen alla gånger.
    precis en sån: ..förlänger livet.
    Ann E: För mig blir det konstigt att svara i den andres blogg. Då tappar man ju tråden.

    SvaraRadera
  5. Rolig post som får mig att minnas min barndoms favoritserier ;-)
    Oj vad lätt det var att skilja på bov och hjälte på den tiden, det var helt enkelt bättre förr.

    SvaraRadera
  6. Och såväl sjömän som strafffångar har randiga tröjor ... mja, fångdräkten föreställde åtminstone jag mig långrandig, med nummer på bröstet ...

    SvaraRadera