tisdag 20 maj 2014

Utmaning



Ett nummer som följt mig sedan barnsben.
Varför denna envishet?
När hakade det fast vid mina nedhasade strumpor på livets resa?
Jag har ingen aning.

När det nu funnits där under alla dessa år är det hög tid att ge det en betydelse det förtjänar.
Hur många saker ska man ha för att känna sig fri, samtidigt som har ett bra liv?
Den stora utmaningen ligger inte i att ha 64 saker, det är många människor här i världen som har det och mindre än så.
Utmaningen ligger i att avhända sig allt man samlat på sig, att köra upp nya spår i hjärnan och att lära sig tänka på ett helt annat sätt.
Kanske rentav tvärtom?




Hur mycket kan man göra sig av med utan att få problem med det moderna samhället?
Klarar man sig utan bankkort, körkort och internet?
Musik?




Ur Mendelssohns violinkonsert opus 64.

Bil?


Vi får se, spännande kommer det att bli.
Har ni funderat på vilka saker ni inte vill eller kan leva utan?
Tips mottages intresserat och gärna.

I kommande inlägg skriver jag om mina forskningar i numerologi.

5 kommentarer:

  1. More sixty-four. ;)
    http://www.youtube.com/watch?v=5z-XgIE-SOc

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Jösses!!! Har min bäste herr Skaffare gått o blivit en sån där....minimalist!? Vart är världen på väg, man undrar... :-P
    Grattis, du är bra ung till själ o sinne, som orkar byta spår i livet! Hälsningar Eulalia

    SvaraRadera
  3. Det ska jag göra! bara jag kommer på hur jag ska gå tillväga. Är lite ringrostig på det här med kommunikation o sociala kontakter. Hälsa söta frun :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Söta frun hälsar glatt tillbaka. Skicka ett mail till info(at)bohemicum.se
      Väntar med spänning!

      Radera