tisdag 23 november 2010

Stängt?

Nej då.
Snarare öppet dygnet runt.
Jag har känt att jag vill visa både nyinkommet och det jag säljer just nu.
Tiden räcker bara till att visa en liten del av allt jag får in, inte mer.

När jag har fotograferat och dokumenterat det jag säljer på internetauktioner, ja då känns det inaktuellt att skriva om.
Hur göra?

Nu har jag lagt till en gadget som visar vad jag har till avsaluTradera.
Faktiskt en behändig lite grunka som visar alla auktioner, med bild och med aktuellt pris.
Håller man muspekaren över bilden kommer en kort beskrivning i en liten ruta.
Det går dessutom att klicka på varje bild för att komma direkt till auktionen och få en mer utförlig beskrivning.

Se där.
Ingen bloggläsare behöver sväva i ovisshet någon tid på dygnet.
Inte heller jag.

Illustrationen ur Allers 1930

10 kommentarer:

  1. Det där är ju jättekul, jag fastnade direkt.

    SvaraRadera
  2. Behändigt. Gör det attans så besvärligt att scrolla bara...

    SvaraRadera
  3. Vilken bra grej. Var hittade du den? På tradera eller?

    SvaraRadera
  4. Alla: Catching, inte sant?
    Lybtar: Jag har hittat den hos min bloggkompis Bortbytingen. Den finns att ladda ner.

    SvaraRadera
  5. Vilken behändig liten gadget, måste vara perfekt för dig.
    Om du skulle råka få in en sån där gammal presenning, typ finska vinterkriget, så vet du en kund!? Ja, om jag har råd vill säga.

    SvaraRadera
  6. Min favvo där!

    Jag är en mespropp och det för stunden i alla kategorier. Jag försökte i två dagar lägga upp en Bloppis med typ sex bilder, tröttnade och tänkte.... nej jag gitter inte, jag ger mina darlingsaker till herr Skaffare i stället. DÅ..... ringde det en kvinna och bad att få köpa mina älskligheter, och jag jublade! Hon fyllde en liten lastbil och blev helt såld på Din dam.... men jag berättade torrt att 'damen redan var gift'...

    Apropå Din entreprenörsanda med Tradera osv. Genialt att man kan se Dina auktioner på Din blogg... By the way, jag är misslyckad som försäljare men en djävul på att handla.

    Som sagt, Din galanta dam väntar på Dig, men jag tänker att jag skulle vilja lämna henne på annat sätt. Tror Du att jag kan få köra förbi Dig och hustruns hus någon gång i början på nästa år. Jag har en del resor uppåt landet inplanerade då, som måste uträttas?

    Jag skulle däremot vilja be innerligt snällt och ödmjukt om att få 'min cykelskylt och madonna' så snart som möjligt, och antingen betalar jag för dem på ett vanligt sätt eller så litar Du på mig och skickar de (de är inte lika otymplig som damen).

    Jag har en känsla av att den galanta damens huvud kommer att knäckas i en transport, och jag har virat och virat henne i allt möjligt emballage. Men min magkänsla säger mig att jag inte skall utsätta henne för en sådan ovärdig resa, jag är helt enkelt för kär i henne!

    Åssådu... tack för alla coola och sköna och personliga hälsningar hos mig! Artificiella C-vitaminer!

    Agneta

    SvaraRadera
  7. Christina: Jag antar att du menar en sån som väger ca 1 ton? Javisst, gör jag det.
    Agneta: Vi löser detta.

    SvaraRadera
  8. Skaffaren: Just precis en sån :-)

    SvaraRadera