lördag 2 oktober 2010

Telia uppmanar mig..




..att vara på plats den 1/10 då deras tekniker ska koppla in bredbandet.
Framåt 14-tiden ringer jag Telia Företag för att se vad som händer och framför allt när.
Eller till och med om. Dessutom börjar jag bli hungrig, kylskåpet gapar tomt.
Damen i Mjölby (lät det som) på Telias helpdesk försäkrar mig om att det tar 8 arbetsdagar efter att telefonen är inkopplad som bredbandsteknikern behagar dyka upp.

Då faller tidigare utsagor om att det är bra att beställa en vecka innan flytt för att slippa onödiga avbrott.
Avbrott i datatrafik och i pengaflöde.

Avbrott i välmående och kontroll över tillvaron.
Tack Telia för en snabb och smidig övergång. (Obs, ironi)


Ovanstående meddelande skickat från lånad dator.

6 kommentarer:

  1. Jag älskar Din 'lealösa frustration' över dammiga byråkratkärringar och Murphys lagar korsade med moment 22! Fan vad Du är rolig, och jag tycker att Du skall påbörja en tankekedja om det inte är möjligt att kombinera stand up comedians med Ditt patos för forntiden!

    Du är bäst kära Skaffare & Dina kommentarer är så dejligt avvikande!

    P & L

    Agneta

    SvaraRadera
  2. Hahah, ja det är dagens sanning.
    Vi har flyttat en handfull gånger och inte en endaste gång har bredbandet smugit med smärtfritt, inte en endaste gång.
    En gång kopplades vår telefon om så att de som ringde oss kom till en gamal tant.

    Nu har vi skaffat ett litet bärbart modem som man inte behöver anmäla flytt av.

    SvaraRadera
  3. Hi hi ho hooo, jag kommer ihåg när det tog sex veckor att få telefon, fast man redan hade jack i lägenheten. Grattis Telia till kundservice från istiden säger jag. Televerkstakterna hänger i!
    Om jag vore du skulle jag kolla vad andra leverantörer haver att erbjuda.
    /Mimmi

    SvaraRadera
  4. Man kan morra för mindre. Vi är många i den frustrerade skaran.
    Här hittar du min version av urusel Telia-service, daterad 2010-03-30.
    http://antasnaque.blogspot.com/2010/03/tryck-1-tryck-2-tryck-3.html

    SvaraRadera
  5. Telia är fantastiska...när vi skulle koppla in telefon i vårt nybyggda hus, var jag själv tvungen (enligt samtal med dem) att ge mig ut i skogen och leta telefonstolpar, för att sedan tala om för dem var de stod...

    det blev ingen hemtelefon! (de skulle ha 60 000 svenska kronor för att gräva en kabel från grannen (100m).
    Hurra för mobiltelefoner!

    SvaraRadera