söndag 17 mars 2013

Modern arkeologi


Mellan varven.
Den senaste tiden har jag börjat gå igenom kartonger med mina gamla foton.
Förutom mina egna bilder är det fotoarvet efter mor och far.
En del kan jag rensa bort, suddiga bilder, bilder på okända, bilder på suddiga okända.
Jag blir också påmind om att framkallningsföretagen lurade på kunderna "dubbla kopior".
Det finns dubbelt av mycket kan jag säga.
Tänk om bankerna hade varit lika generösa.
Det skulle dom faktiskt kunna vara idag, räntan ligger nu på noll procent.

Alltnog, livet passerar revy redan nu i form av husrenoveringar, ungdomssynder, jänkare, emigration, arbeten, kärlekar, barndomens Kalle Anka-värld och resor i egen regi.
Det är förunderligt och överraskande hur mycket man kan hinna med i sitt liv.
På bilden syns det att det fanns tid över till att dekorera "vinterbilen".
Hot Rod i ett ökenlandskap var min första motivlack.
Arbetet utfördes i lägenheten till tonerna av Nipponjin med Far East Family Band.
Det var mer tyg i byxbenen än i bilens samtliga säten.
Ratten lindad med läderrem för säker kurvtagning i höga hastigheter.
Livet lekte.
Så även jag.

2 kommentarer:

  1. Å en Folka !!Hade en ljusblå 1302 S i början på -70-talet och ångrar än idag att jag sålde den....riktig mysbil men kall....

    SvaraRadera
  2. Jag har också haft en blå Bubbla, fast lite nyare modell. Den var himla rolig att köra, det var bara lite jobbigt på vintern när man satt och skrapade rutan inifrån samtidigt som man körde, men det gick det med! Motivlacken ser ju bra ut, en konstnärlig ådra måste det finnas!

    SvaraRadera