måndag 18 juni 2012

Uppdatering

Idag har jag pratat med en fastighetsmäklare och han kommer hit på onsdag.
Sen får vi se om det blir hårda förhandlingar eller om vi kan komma överens.
Det stora frågetecknet har varit fotograferingen av fastigheten.
Då lagret är minst sagt utbrett så kommer det ju att avspegla sig på bilderna.
Jag vill inte att det ska se ut som om det bor ett original på gården.
Förmodligen en fåfäng förhoppning.
Nu kommer de närmaste dagarna att gå i "homestylingens" tecken.
Dagens bild är från en promenad till offerlunden.
Där fanns liljekonvalj och årets första smultron, samt en mängd olika blommor och insekter.
I dagens odlingslandskap surrar det tyvärr inte alls lika friskt som på en blomsteräng.
Det är en fröjd att sitta och titta på alla gräshoppor.
Balder Karlsson går däremot som en torped mot närmaste träd.
Efter promenaden fortsätter funderingarna på vad som eventuellt ska behållas i framtiden.

5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja! Ett illustert släkte med uppgift att sälja så många fastigheter som möjligt med så liten arbetsinsats som möjligt.
      Småland är inte för mig.

      Radera
    2. Hå! Någon nu egendom(lighet) på gång?

      Radera
  2. Det där med mäklare och homestyling har jag nyligen genomlidit för första gången i mitt liv, och det var lite av en pärs. Men men, det är ju ett nödvändigt ont för att få komma vidare till något bättre. Lycka till med urvalsprocessen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Hur mycket kan jag fakturera mig själv för homestylingen?

      Radera