torsdag 3 maj 2012

Hur går det?

Under det kommunalgrå tyget finns sadelgjord

Dagens tur till skroten gav drygt 1500:-
Det är skönt att få mer utrymme och att samtidigt få en slant för det.
Den andra turen gick till återvinningscentralen med ett fullt lass.
Jag har sällan sett sådana köer till slängcontainrarna.
Det var helt galet.
Folk tutade och svor, det var riktigt sydländskt ett tag.
Jag kommer att tillbringa fredag, lördag och söndag med att sortera ut mer som ska slängas.
Nyss fick jag ett erbjudande att sälja mina möbler i Skåne.
Det kan vara värt att prova.
Till Småland verkar det ju vara synnerligen svårt att ta sig.
I Skåne är det nära överallt.

4 kommentarer:

  1. Det lättar sinnet att skicka av en massa skrot. Jag har rensat nyligen och det känns bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu är jag ett par ton lättare. Det känns bra som sagt :-)

      Radera
  2. 10.000 år yngre och liksom lättare i kroppen...

    Hette en tavla jag såg en gång. Minns inte vem som gjort den. Och krafsar man på fler kommunalgrå saker så kanske det finns sadelgjord inunder...

    SvaraRadera