torsdag 9 oktober 2014

Fina traditioner


Inbjuder grannarna till skvaller och avund genom att klockan 12:36 gå till brevlådan endast iförd morgonrock.
En fin tradition.
Jag har aldrig varit ett fan av pyjamasar, morgonrockar, mustaschhållare eller något annat i den vägen.
Sova, det ska man göra obehindrat.
Men när jag hittade denna färgglada kreation kunde jag inte låta bli.
Den är så grillig att man blir klarvaken i rappet.
Den färgsprakar så mycket att min Canon inte kan hitta fokus, såvida man inte plockar fram den lilla etiketten förstås.
Undrar om någon reklammakare är medveten om detta?

Dagens vedermödor har varit hanterbara.
Jag har skickat e-post till Bukowskis med ett godkännande av föreslaget utrops- respektive bevakningspris.
Man kan tycka att det skulle räcka för en dag, men det blir förmodligen mer jobb.

Min nya uppdragsgivare har uttryckt önskemål om att lagret till viss del behöver förnyas.
Jag har den grannlaga uppgiften att sköta urvalet.
Det kanske är lika bra att sätta igång redan idag.
Men, först en engelsk frukost, dusch samt rakning.
Note to self: Uppsättning av håret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar