tisdag 7 oktober 2014

Herr Porsche förmodar jag



Ett av mina tidigare fordon, High Performance Motors Mustang

En koll bland svenskarnas förnamn visar att det inte är helt ovanligt att heta som bilen.
Här kommer en liten topplista.

  1. Lincoln  36 personer
  2. Shelby    9 personer
  3. Bentley   7 personer
  4. Porsche   4 personer
  5. Mustang   3 personer
  6. Pontiac   2 personer
  7. Camaro    1 person
  8. Caprice   1 person
  9. Chrysler  1 person
  10. Fairlane  1 person
  11. Malibu    1 person
  12. Mercury   1 person
Det finns säkert fler än ovanstående, de här var de jag hittade vid en snabb koll.
Vem blir först med Cadillac?
Eller varför inte Trabant?
 - Tjena Trabbi! Läget?

2 kommentarer:

  1. En polare i klubben, "Mothers Freak" då, han döpte sin pojk till C.Harley i förnamn. Och jag står precis utanför bild på postens affisch, eftersom fotot är taget i min lackverkstad. Så jag har gjort några motiv jag också, under de ca 20 år jag var aktiv som hojlackerare. Och senaste bilen jag var med om att renovera var en Cadillac Biarritz -58. Gå in på "Sahlen Cadillac 1958", så tror jag att du får en stunds njutning, bilen är lite utöver det vanliga enligt de som kan sånt där. Jag är biker, o d där e raggarbilar för mig, men kul att ha varit med några år på den resan, som omväxling då. MVH "GG", om namnet säger dig nåt.

    SvaraRadera
  2. PS. Jag har lagt ut ca 1000 foton från -70 och framåt, på livet med och runt klubben, "Mothers" igen nu då, så om du gillar det livet och känner folk där, såå.. Albumen ligger under "Freakade Foton" på facebook. Och sidan har strulat sen dag ett, men det finns en direktlänk i ett medd på första sidan om det bråkar med dig. Och jag försöker godkänna insläpp så fort jag kan....

    SvaraRadera