onsdag 28 augusti 2013

Sista dagarna


Då vi ändå var nära riksgränsen passade vi på att åka över på den norska sidan.
För att göra det mer spännande passerade vi gränsen med skrämmande lite bensin i tanken.
Vi lärde oss snart att mackdöden drabbat även Norge.


Då det var nerförsbacke hela vägen till Sverige så löste det sig på bästa sätt.
Inga tullare som stoppade mig denna gång.
Jag har tydligen ett utseende som triggar varenda tullare som får syn på mig.
Hallå där, vill du följa med in bakom skynket?
Vem är jag att tacka nej till en sådan invit?



I Grebbestad övernattade vi hos bekanta.
Vi gjorde en båttur till en undanskymd strand där vi kunde snorkla och fylla på reserverna med medhavd fikakorg.
Efter en timme blev det dramatiskt med åska, regn och blåst.
Nu blev även kläderna blöta, ordentligt blöta.

Balder Karlsson verkade inte trakterad av att jobba som båtshund, men fann sig i sitt öde.
Det kändes bättre med fast mark under fötterna när vi stigit i land på ön.
På hemvägen satt han dock uppflugen på toften med en överlägsen min.
Balder Karlsson tar befälet! Sitt ner i båten!
Efter Grebbestad bar det iväg söderut till Hemmaljunga.
Nu är det inte semester igen förrän om några månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar