fredag 9 augusti 2013

Vi öppnar nya dörrar


Semestertider!
Det har varit tunnsått med blogginlägg den senaste tiden.
Anledningarna har varit flera.
För det första har jag bytt lokal, då godsmagasinet vintertid inte fungerade som tänkt.
Jo, jag vet, de senaste åren har jag flyttat fler saker än vad som är nyttigt.
Den här gången var jag helt flyttad ett par dagar innan uppsägningstiden gått ut.
För det andra har vi varit på semester.
Ett, i det närmaste, okänt begrepp för egenföretagare.
Vi gjorde en u-sväng i södra delen av Sverige och bodde på, minst sagt, skiftande boenden.
Första natten, långt från allfarvägen i ett pyttelitet hus som saknade elektricitet och vatten.
Vi kom dit efter mörkrets inbrott.
Svart som en säck.
Treochetthalvtåringen:
- Ska vi bo här inatt?
- Jaa.
Treochetthalvtåringen, nu med darrande underläpp:
- Men vi kommer att sakna er...
Så kan det låta när man ska övernatta i ett pyttetorp, stort som en lekstuga.
Jag återkommer med fler semesterbilder i nästa inlägg.
Bilden ovan är tagen från herrskapsfjölet på von Echstedtska gården.

En annan dörr som öppnas, är vår egen.
En blogg där både fröken Perkele och undertecknad kommer att bidra med inlägg, bilder och idéer.
Välkomna in till Hemmaljunga.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar