onsdag 16 januari 2013

Vägval i Färgrike


De senaste åren har jag velat fram och tillbaka vad det gäller antik- och loppisverksamheten.
Att köpa hela eller delar av hem är roligt på sitt sätt, men förenat med stora mängder arbete.
Nu känner jag att det är dags att ändra inriktningen på verksamheten/livet och ägna mer tid till skapande.
Det senaste årets konstinköp samt den vågade färgsättningen av hemmet, har satt sina spår.
Under den tiden har jag återupptäckt glädjen i att skapa.
Nu kommer jag att göra mig av med en stor del av mitt omfångsrika lager.
Om ni har vägarna förbi Vittsjö, titta gärna in och befria mig från en del av alla prylarna.
Den som är ute efter textilier kan fynda, tyg har jag mest samlat på hög under åren.
Idag har jag haft min första dag framför staffliet.
Det känns bra.

Tavlan jag jobbar med just nu heter "Lånta fjädrar".
Nu är det dags för mig att använda egna fjädrar, istället för att sälja andras avlagda.


4 kommentarer:

  1. Wow, vad häftigt att bara ställa sig framför staffliet och skapa sådan konst, imponerande!

    SvaraRadera
  2. Jag önskar att jag också kunde få den där ingivelsen, känslan av att "det här ska jag göra"! Önskar dig stort lycka till med målandet, första verket ser ju väldigt imponerande ut! Och så önskar jag att Vittsjö låg lite närmre så jag kunde komma och befria dig från en del av ditt lager.

    SvaraRadera
  3. Det kan vara skönt att vända blad och göra någonting annat. Livet är alldeles för kort för att slösas bort. Man ska syssla med sådant man tycker om, herr Sanktolof har helt sadlat om, och plockat fram "guran". Så numera känns det som jag är gift med Eric Clapton, Hendrix, Stevie Ray Vaughan, det är inte så dumt att ha världens bästa gitarrister här hemma. Vem vet du kanske är du en ny van Gogh.

    SvaraRadera
  4. Hönan är underbar lycka till. Tyvärr så åker jag inte förbi Vittsjö färrän till sommaren.

    SvaraRadera