tisdag 22 mars 2011

Fäll & Måne

Det är inte länge sedan vi hade "Superfullmåne" som det heter på kvällstidningsspråk.
Som av en händelse i dessa tider av supermåne har jag fått tag på ett månbord i behov av restaurering och omtanke. Eller renovering och snöd vinning.
Vi får se vilken av delpersonligheterna som dominerar när det blir dags.
Personligheten kanske hänger ihop med aktuell månfas?
Till månbordet kan läggas ett charmigt allmogesnickrat fällbord.
Också det i behov av en översyn.
I bakgrunden en verktygslåda i trä av äldre modell samt en tjock liten tunna.
Skuggan till höger kommer inte av en tunna utan eder fotograf/bloggare.
Mina vänner som är fotografer på riktigt reagerar förmodligen på ljussättning och komposition.
Jag kommer att hävda nytänkande, konstnärlig frihet eller reströtthet, allt beroende på aktuell månfas.

5 kommentarer:

  1. Dessa kära, vackra, gamla ting - som bara blir mer älskade och värdefulla ju fler månfaser de får vara med om.

    SvaraRadera
  2. Anta Snaque: Jag hoppas att det gäller för oss vanliga dödliga också :-)

    SvaraRadera
  3. Hehe! Det sk gubben i månen till något sånt. Och gubbenimånens skugga... :)

    Din nya toppbild ger mig svindel...

    SvaraRadera
  4. Härliga bord - och underbara texter! Hos många retrobloggare är det oftast bilder på fynden som är det roligast, men här kikar jag in med spänning för att se vilka fyndigheter du författat ihop.

    SvaraRadera
  5. Ett tack till Mira och Trillivippa som väl känner igen kvalitet när den erbjuds ;-)

    SvaraRadera