torsdag 18 februari 2010

Halvvägs...

...till starten av FlyttREA:n.
Mitt uppe i detta kaos (som ska bli en välordnad utförsäljning) funderar jag av och till på allt man samlar på sig. Roliga saker kommer ibland i roliga lådor.
Ibland är lådorna kvar långt efter att produkten gått ur tiden.
Då är det svårt att slänga, åtminstone för min del.

Denna Stern & Stern radio verkade kunna snappa upp signaler från hela jorden.
S & S var egentligen i branschen biltillbehör på 30-talet, men satsade även på radio.
Kanske det finns en radiot därute som skulle bli själaglad över en originalkartong?
Mer om Stern & Stern finns att läsa här.

AGA tillverkade TV-apparater fram till 1971.
Förmodligen är kartongen till lill-TV:n från 60-talet.

I lunchrummet samlas kartonger till kaffe, smör, te och apelsiner.....

...samt till Guld-Marie kex och bananer.
Jag hoppas dessa hittar "hem" så att jag inte behöver slänga dem.
Fånigt, jag vet.

Hoppas att vi ses på Älvsjömässan nu på lördag.
Bloggare från hela landet sammanstrålar kl. 14.00 i kafeterian.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar