onsdag 14 mars 2012

Antikguiden kör i diket

Vad är det med folk egentligen?
Jag får e-post där det står:
- Nu är det dags att boka årets införande i Antikguiden.
Jag svarar:
Finns jag med i år?
Tidigare år har jag alltid försvunnit på vägen.
Tråkigt men sant.
(Här kan den uppmärksamme spåra ett uns ironi)
Säljaren Urban, förmodligen duktigt på säljhumör:
- Hej Thomas, Tack för er annonsbokning i Antikguiden.
Bifogar orderbekräftelse.
Jag svarar:
- Urban, Jag ställde en fråga.
Jag har inte bokat någonting.
Skicka en bekräftelse på att det inte är någon annons bokad.
Jisses!
Ska det kosta 995 + moms att ställa en fråga?
Vad trött jag blir.

Nu är jag lite piggare efter att ha fått en annulationsbekräftelse.
Sen får vi se vad som händer..

2 kommentarer:

  1. Oj Oj, kan bara håll med dej - man blir sååå trött!!!

    SvaraRadera
  2. Huva, jobbar själv med annonsförsäljning i ett par mindre branschtidningar och det här känns som värsta sortens fulförsäljning. Det är den här typen som gör att jag skäms för att kalla mig säljare. Så det är väl tur att jag fått den snofsiga titeln key account manager istället. ;)

    SvaraRadera