söndag 16 februari 2020

Förläst


I en kommentar på Facebook råkade jag nämna att jag var lästrött.
Det senaste året har jag börjat på ett icke föraktligt antal böcker, men det har aldrig lyft.
Texten engagerar inte.
Möjligen har jag omärkligt sugits in i kretsen "sura gubbar" utan att vara medveten om det.
Hua! i så fall.


Personen på bilden har inte med personen i artikeln att göra.

Favorithustrun, tillika bibliotekarien, rusade genast till min hjälp.
Mitt nyvaknade trädgårdsintresse måste underhållas och gödas för att kunna slå ut i full blom.
Innan jag hunnit tänka ordet pingborreinvasion låg boken GARDENS, Swedish Details framför mig på köksbordet. 


 Bilden väcker frågor hos mig, en före detta lantbrevbärare

GARDENS visar sig vara en inspirationsbok utan text.
Precis vad en luttrad femtiotalist behöver. 

Den här boken kommer jag att läsa ut.


Titta så fint.
Ett stolleprov för en gammal grovarbetare.

2 kommentarer:

  1. Hej! Vad roligt att se dig i bloggosfären igen. Välkommen åter! Det var ett tag se´n sist.
    Den boken verkar "lättläst". ;)
    Tack för kommentaren hos mig! :)

    SvaraRadera
  2. Tack för de vänliga orden :-)
    Ja, nu år jag på't igen. Jag har ibland saknat att skriva och fotografera.
    Jag har noterat att tioårsjubileet är passerat med god marginal.

    SvaraRadera