torsdag 4 mars 2010

Inte riktigt tyska vaser

Nu börjar jag komma ifatt efter en hektisk vecka med flyttrea.
Medan en del bloggare varit i London och roat sig har vi andra fått slita med snö, tunga lådor och annat hårt arbete.
Men, vem har sagt att livet är rättvist?

Tyska bordslampor. Ett exempel på vad som kan dyka upp när man börjar
rota i gömmorna. Det finns tydligen flera goda skäl till att flytta, man upptäcker nya saker.

Detta är ett par Jasba som förmodligen elektrifierats i Sverige innan de såldes.
Hålet till sladden är glaserat vilket tyder på att de är tillverkade som just lampfötter.

Även om det är otydligt går det att utläsa Jasba i märkningen på undersidan.
På den ena är det ganska tydligt, den andra är oläsbar.
Kan det här vara något för tusen vaser?

6 kommentarer:

  1. Maffiga.... De kräver onekligen sin skärm. Jag tycker det är svårt att hitta passande skärmar till äldre lampfötter....
    Spännande att flytta. När går flyttlasset?

    SvaraRadera
  2. Det finns lampskärmar till men av en typ som inte alls passar till lampfoten. 70-taliga med fransar. Undrar var alla dom kommer ifrån?
    Det är nog dags att göra ett inlägg om mina skärmlösa lampor.
    Flyttlasset går när vi hittat någonstans att bo.
    Det mesta verkar vara nyrenoverat i någon annans stil.

    SvaraRadera
  3. Lika snygga som volangsjalen ;)

    SvaraRadera
  4. Dina lampfötter är helt underbara!!!!!

    SvaraRadera
  5. Ja, som man brukar säga i Malmö, gamla vaser har sin charm (skärm)

    SvaraRadera
  6. Christina: God smak är en välsignelse:-)

    Cinna: Jag har lagt upp dem på Tradera. Om intresse finns.

    Tusse: Dialekter är kul. Jag gillar skärmlösa bilar, vad det gäller lampor är jag mer tveksam.

    SvaraRadera