tisdag 10 april 2012

Blandat resultat

Idag blev det en salig blandning.
Skivspelare och radio i ett.
Jag har saknat musik i mitt packningsrum och en skivspelare till mina gamla vinylskivor.
Två flugor i en smäll med denna insektsliknande maskin.

Sockerburk från Söholm, Danmark.
Porslin och keramik från våra grannländer är ofta okända och undervärderade.
Den här blir bra till det oraffinerade sockret.

Industrilampa som påminner om tandläkarens strålkastare.

Till sist en såssnipa i mina nya favoritfärger grönt och svart.

1 kommentar:

  1. Den kombinerade radion och skivspelaren hade ett väldigt... intressant utseende. Men verkligen praktiskt med båda funktionerna i en så smäcker apparat.
    Håller med om att det är bra fyndchans på keramik och porslin från övriga nordiska länder, mycket trevligt tycker jag som fastnat för det norska!

    SvaraRadera