tisdag 24 november 2009

Fräknar och fula näsor

Jag sällar mig till alla som visat upp sitt svarta 50-tal.

Libby på 50-talsjakten visar sina favoritomslag. Jag gillar gamla annonser och är svag för det lilla udda. Ovanstående Gevaliareklam tycker jag är härlig med de lite udda tomtarna och de härliga färgerna. Året är 1956.

Dålig andedräkt?
Då är svaret Colgate "uttalas Kålgejt" som det informativt står i slutet av annonsen.

Fräknar bleker vi bort med FRÄKNIN, den effektiva fräkensalvan.

Fula näsor är heller inget problem. ORTHODOR är ställbar att passa varje näsa. Dessutom ingår en mjuk läderkudde.

Som avslutning en bild till Tusse som har en "weak spot" för gamla DKW.

9 kommentarer:

  1. Näskorrigeraren visades i Antikdeckarna, förra eller förrförra programmet. En antikhandlare hade en under disken. Kanske man skulle slå till?

    SvaraRadera
  2. Där ser man. Har man ingen TV har man ingen koll. Så vitt jag kan bedöma från din profilbild så är det bortkastade pengar att investera i en näskorrigerare.
    Du är vacker som du är.

    SvaraRadera
  3. Fräknin... Skulle vara intressant att veta vad det består av... Säkert inget som Läkemedelsverket hade släppt igenom..... (associerar direkt till stryknin, men det är nog något helt annat!)
    Var med och städade ur ett dödsbo i våras. Där hittade vi en burk "tand-droppar". Droppades i den värkande tanden och efter ett par dagar var den väck! Man kan ju bara föreställa sig hur DET kändes!

    SvaraRadera
  4. Ja jisses!
    Min far satte fast stifttänderna med Plastic Padding. Dom var tuffare förr.

    SvaraRadera
  5. Ja näsformaren i Antikdäckarna såg inte så bekväm ut...tankarna går genast till bakterier nu i dessa svin tider...undrar hur fräsch den är, väl begagnad som det var...

    SvaraRadera
  6. Kolla mitt senaste inlägg, én snygg sak - konjaksbricka? - som behöver identifiering. Gissar att du har koll.

    SvaraRadera
  7. Marie: Jag måste kolla på det inslaget om det finns på nätet. Det finns mycket snuskigt på Internet har jag hört.
    Libby: Konjak eller annan sprit. Dessa hade en revival på 60/70 tal i formpressat nysilver och med undersida av skinnimitation.

    SvaraRadera
  8. Fula näsor, fult typsnitt ... men tack för bilden av trimmad DKW med tejpade strålkastare och stora siffror på sidan! Ren lustgasinjektion för Tusse Tuss!

    SvaraRadera